Vreau O Lista Completa A Celulelor
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


ipman


Programul Celltrack din Symbian nu arata celulele adiacente, ci doar face un log cu cele la care telefonul a fost conectat.
stargate
I see. Pacat ca nu am cartela Cosmote... chiar sunt curios daca 001 intra la Palatul Telefoanelor.
 
Cosconor
@ipman
CID 00012 este de pe Palatul Telefoanelor ! Primul 0 poate reprezinta Bucurest-ul (cred), apoi 001 este BU_Palatul Telefoanelor, si 2 reprezinta sectorul (1/2/3 pentru 1800 Mhz, si 7/8/9 pentru EGSM).

Acoperirea acestui site dualband, de pe Palatul Telefoanelor, are o acoperire foarte foarte mare !! Eu, la TA 6, adica la 3 Km de el (ceva enorm pentru Bucuresti) era site-ul selectionat by-default de telefon !
stargate
Apropo de chestiunea asta... iar Vodafoneul is acting up. Azi am stat cateva ore pe celula Baneasa S.A. la cativa KM buni de Pajura... ca sa nu mai zic ca sunt zeci de celule intre si mai avea si semnal full. Cred ca aia e o celula monstru. biggrin.gif

De regula cand ma plimb din Bucuresti, MTSul imi arata informatii extrem de precise... nu apar SFuri ca cel de sus. Dar din cand in cand (rar) mai sare si la mama dracului.
ipman
QUOTE(Cosconor @ Aug 8 2006, 21:32) *
@ipman
CID 00012 este de pe Palatul Telefoanelor ! Primul 0 poate reprezinta Bucurest-ul (cred), apoi 001 este BU_Palatul Telefoanelor, si 2 reprezinta sectorul (1/2/3 pentru 1800 Mhz, si 7/8/9 pentru EGSM).

Acoperirea acestui site dualband, de pe Palatul Telefoanelor, are o acoperire foarte foarte mare !! Eu, la TA 6, adica la 3 Km de el (ceva enorm pentru Bucuresti) era site-ul selectionat by-default de telefon !


Mersi, acum e mai lumina. Are logica intr-adevar.
Cosconor
Ca tot a venit vorba, hai sa va spun despre o celula de aici din Olt, pe care eu o consider ca fiind o adevarata "bomba atomica" ! w00t.gif


Poate cunoasteti oraselul Scornicesti (acolo s-a nascut Ceasca, sau asa ceva...), la vreo 20 km de Slatina, spre Pitesti. Asta în judetul Olt. Ei bine acolo am avut întodeauan impresia ca este un fel de laborator Connex, unde testeaza tot felul de lucruri si le schimba în fiecare an configuratiile BTS-urilor. Orange are un BTS acolo (la care, mai nou, i-au activat si 2Ter-ul de anul acesta, as aca se pare ca au bagat ceva 1800 Mhz pri zona), iar Connex are 2 BTS-uri... minim.

Click to view attachment

Pâna acum era o problema la Connex, problema care nu am reusit sa o înteleg niciodata : unul dintre BTS-uri (trisectorizat, LAC 11121 / CID 5137x) emitea 2 celule, una pe ARFCN 17 si una pe ARFCN 51 ; problema e ca aceste 2 celule aveau acelasi Cell-ID !! ohmy.gif E prima data când vadeam asa ceva, lucru care normal nu are cum sa existe, 2 celule apartinând aceluiasi LAC, si cu acelasi CID !! Si ca sa mai complicam putin problema, sa va spun TRX-urile acestor 2 celule : celula 17 avea 2 TRX-uri fara Hopping - 17 si 51 // celula 51 avea 2 TRX-uri fara Hopping, 51 si 17 ! Treaba asta m-a bagat în ceata complet, nu am putut niciodata sa înteleg ce se întâmpla acolo, si de atâtia ani !


Bun. Acum acest BTS nu a disparut, pentru ca am reusit sa-l prind si anul acesta. Numai ca acel ARFCN 17 (de acum LAC 11122 / CID 13713) a fost modificat... si ce modificari i-au facut !! w00t.gif L-au trecut pe celalt BTS care acopera Scornicesti-ul (LAC 11122 / CID 1371x), si acum este o adevarata BOMBA ! E prima data când vad asa ceva : la TA 63, adica 35 Km de BTS - asta fiind limita maxima în GSM, am un RxLevel de -89 dBm si o convorbire cu telefonul la ureche absolut perfecta, cu un RxQual de 0 sau 1 (adica un nivel de erori pe downlink neglijabil) ! Este absolut incredibil sa ai asa un nivel de receptie si calitate a sunetului atât de buna la un TA 63 ! BTS-ul asta, oriunde as fi prin curte, din moment ce locul este putin degajat, îl prind extrem de usor (prin BTS Test desigur), si convorbirile merg perfect cu telefonul la ureche ! Pai daca aveau asa un BTS acum 5 ani, când acoperirea era mai deficitara, rezolvau toata zona ; pe vremea aceea, cu BTS-urile de la Radomiresti, Mirosi (care erau deja - ambele amplasate pe silozuri) si daca ar fi fost si acest BTS ai fi putut avea semnal peste tot în curte lejer.


Sincer, am ramas uimit de acest canal ! Desigur, BTS-ul Orange de la Scornicesti nici nu se aude de el pe aici, imposibil de prins, doar daca ma duc mai sus pe o colina - unde îl prind, dara fara TA, deci imposibil de exploatat. In plus, Connex a mai adugat anul acesta la Scornicesti înca un site (LAC 11135 / CID 1389x).

-------------------------------------------

Si înca ceva : ieri am reusit sa prind o celula 1800 Mhz... din Bucuresti ! w00t.gif Adica lejer, prin aer, 150 Km !
ipman
Semnalul il prinzi la distante mari, propagare sa fie. Din pacate nu e utilizabil din cauza sincronismului.
 
Cosconor
Da, GSM-ul e limitat de acel TA 63 maxim, adica 35 Km. Dupa aia poti avea cât semnal vrei tu, dar nu mai poti face nimic cu el. Insa daca vrei sa scapi de TA-uri treci pe Zapp ! biggrin.gif

Ce e nasol cu Netmonul pe Zapp e ca nu ai nici o idee de unde vine semnalul, pentru ca nu exista LAC-uri si CID-uri ca în GSM ; în Netmon vezi doar ca esti pe canalul 244 de exemplu, si atât.

Oricum, ce se întâmpla cu 17-le meu, de la Scornicesti, nu este în conditii de propagara optima (momente când aici în curte pot prinde BTS-urile de la Cota 2000 / Babele de la Sinaia de exemplu) ci în conditii normale, adica daca ma duc acum în vie si fac un BTS Test pe 17 pot vorbi imediat, din prima încercare, si cu o calitate foarte buna, asta telefon (Nokia 3310) la ureche. Mai ales ca acel site nu este amplasat pe nu stiu ce munte, nici macar pe vreo colina nu cred ca este (nu l-am vazut niciodata, dar zona unde este Scornicest-ul este o zona de câmpie).
rvic77
QUOTE(ipman @ Aug 9 2006, 13:32) *
Semnalul il prinzi la distante mari, propagare sa fie. Din pacate nu e utilizabil din cauza sincronismului.


Apropo de semnale, fiind utilizator Cosmorom din 1999 m-am facut radioamator intre timp tot cautand semnalul biggrin.gif l. Culmea e ca desi acoperirea a crescut la munte in locuri inalte (unde-mi place sa-mi petrec concediu) nu am nici o sansa sa vorbesc la mobil desi am semnal maxim. Problema e de la celebrul TA si de la faptul ca semnalul vine de prea departe. Am o procedura pentru a telefona : se cauta sau se sapa o groapa in care se introduce mobilul pentru a nu vedea o celula de la sute de km si a intra pe cea de sub munte (la cativa km distanta), dar nu stiu ce sa fac sa primesc telefon in timp ce merg pe munte ! Ma poate ajuta cineva cu o solutie pentru urmatoarea excursie ?! Exista vreun telefon la care sa poti seta celula sau macar sa-i zici sa aleaga dupa distanta si semnal nu numai dupa semnal ?!
Daca tot prietenii mei ar avea statii radio problema ar fi rezolvata, practic de la 2000 m altitudine te auzi pe 2-300 km cu orice portabila de ultrascurte.
Felicitari Cosconor pentru 150 km in 1800 Mhz, daca as avea echipament pe frecvente asa sus as vedea si eu cum merge, deoacamdata am facut teste doar in 440 Mhz cel mai sus !
Cosconor


QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
Apropo de semnale, fiind utilizator Cosmorom din 1999
Din 2000... smile.gif Cosmorom s-a lansat în primavara 2000.

QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
m-am facut radioamator intre timp tot cautand semnalul biggrin.gif
laugh.gif

QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
Culmea e ca desi acoperirea a crescut la munte in locuri inalte (unde-mi place sa-mi petrec concediu) nu am nici o sansa sa vorbesc la mobil desi am semnal maxim. Problema e de la celebrul TA si de la faptul ca semnalul vine de prea departe.
Da, mare dreptate ai. Am fost si eu pe munte, între Cota 2000 - Babale - Caraiman, si Cosmo era complet mort. Nu ca nu era semnal (desi în unele locuri, da, Cosmote disparea de tot din Net Search), era prea mult, adica de la celule (în majoritate EGSM) care explodau limita TA-ului, asa ca telefonul nu avea nici o sansa sa se înregistreze în retea (desi, din câte cred, Cosmo si-a bagat si el nasul la Cota 2000, la Telecabina, cu 2 sectoare 1800 Mhz ?).

QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
...nu stiu ce sa fac sa primesc telefon in timp ce merg pe munte ! Ma poate ajuta cineva cu o solutie pentru urmatoarea excursie ?! Exista vreun telefon la care sa poti seta celula sau macar sa-i zici sa aleaga dupa distanta si semnal nu numai dupa semnal ?!
Da, desigur ! Pentru asta exista Nokia Netmonitor ! De exemplu îti poti procura un Nokia 3310 sau 3410, sau unul mai vechisor... ori daca nu un Symbian (6600/6630/6680/7610/6670/7650) ; pe celelate modele Netmon-ul se activeazza mai greu, trebuie sa reflashuiesti Firmware-ul... Insa pe Symbian îl poti activa tu singur acasa, iar pe Nokia 3310/3410/6210... (dar nu 3510/6310/8310...) te duci cu el la service si ti-l activeaza imediat.

Dupa aia ai functia BTS Test : acolo setezi pe ce celula vrei sa se înregistreze telefonul. De exemplu daca vrei sa-l pui pe celula 513, el o va sincroniza si va sta numai si numai pe ea, ignorând complet toate celulele din jur ; în momentul în care nu mai are semnal de la acea celula, el nu va mai cauta vreo alta celula, si va ramâne asa, fara semnal...

Dar acum trebuie sa reperezi tu ce celule sunt pe jos, pe la poalele muntelui, sau mai pe sus dar exploatabile, pentru a le putea seta în BTS Test. Acest BTS Test este foarte util si in alte conditii : de exemplu, aici la mine sus pe dulap, Nokia 6310 nu vede deloc Connex ; ei bine daca setez un BTS Test pe celula 59 (penru ca stiu ca în acel loc am semnal pe 59), 6310-ul intra în retea bine-mersi, si pot chiar apela ! Cum îl scot din BTS Test, cum pierde iar semnalul. Acelasi lucru îl constat si pe Nokia 8310... Pe 3310 nu prea este valabil, 33-ul fiind un mobil foarte sensibil în materie de semnal.


QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
Felicitari Cosconor pentru 150 km in 1800 Mhz, daca as avea echipament pe frecvente asa sus as vedea si eu cum merge, deoacamdata am facut teste doar in 440 Mhz cel mai sus !
Urmatoarea etapa : o celula 3G din Pitesti ! laugh.gif
Nu, asta cred ca o sa fie cam imposibil de realizat, nu bate 2100 Mhz asa departe (vreo 80 Km cred, pâna la Pitesti)... desi în timpul conditiilor de propagare excptionale din unele dimineti, ar fi poate posibil... o sa încerc !
andreic
QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
Apropo de semnale, fiind utilizator Cosmorom din 1999 m-am facut radioamator intre timp tot cautand semnalul biggrin.gif

Alo... provincia... din 2000 poate smile.gif

QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
Daca tot prietenii mei ar avea statii radio problema ar fi rezolvata, practic de la 2000 m altitudine te auzi pe 2-300 km cu orice portabila de ultrascurte.

Ghinion smile.gif Tu ce crezi acum ca toata lumea o sa-si ia statie de ukv ca sa vorbeasca cu ea numai de pe munte... sa intrebe ce saiba sa puna la tranzistor si "cum e vremea" ? laugh.gif Tot mai bine e pe frecvente mai joase si mai libere proud.gif
stargate
Luni plec la Lacu Rosu. De abia astept sa vad ce celule prind in Net Monitor pe DN1 pentru ca am bagat de vreo 2 ori drumul asta.
rvic77
QUOTE(Cosconor @ Aug 9 2006, 15:12) *
Da, desigur ! Pentru asta exista Nokia Netmonitor ! De exemplu îti poti procura un Nokia 3310 sau 3410, sau unul mai vechisor... ori daca nu un Symbian (6600/6630/6680/7610/6670/7650) ; pe celelate modele Netmon-ul se activeazza mai greu, trebuie sa reflashuiesti Firmware-ul... Insa pe Symbian îl poti activa tu singur acasa, iar pe Nokia 3310/3410/6210... (dar nu 3510/6310/8310...) te duci cu el la service si ti-l activeaza imediat.

Dupa aia ai functia BTS Test : acolo setezi pe ce celula vrei sa se înregistreze telefonul. De exemplu daca vrei sa-l pui pe celula 513, el o va sincroniza si va sta numai si numai pe ea, ignorând complet toate celulele din jur ; în momentul în care nu mai are semnal de la acea celula, el nu va mai cauta vreo alta celula, si va ramâne asa, fara semnal...

Dar acum trebuie sa reperezi tu ce celule sunt pe jos, pe la poalele muntelui, sau mai pe sus dar exploatabile, pentru a le putea seta în BTS Test. Acest BTS Test este foarte util si in alte conditii : de exemplu, aici la mine sus pe dulap, Nokia 6310 nu vede deloc Connex ; ei bine daca setez un BTS Test pe celula 59 (penru ca stiu ca în acel loc am semnal pe 59), 6310-ul intra în retea bine-mersi, si pot chiar apela ! Cum îl scot din BTS Test, cum pierde iar semnalul. Acelasi lucru îl constat si pe Nokia 8310... Pe 3310 nu prea este valabil, 33-ul fiind un mobil foarte sensibil în materie de semnal.
Urmatoarea etapa : o celula 3G din Pitesti ! laugh.gif
Nu, asta cred ca o sa fie cam imposibil de realizat, nu bate 2100 Mhz asa departe (vreo 80 Km cred, pâna la Pitesti)... desi în timpul conditiilor de propagare excptionale din unele dimineti, ar fi poate posibil... o sa încerc !

Mersi de raspuns, dar din pacate pentru mine care ma plimb de pe o parte pe alta a muntelui (deci trec pe alte celule) nu e o solutie decat temorara (ca si faza cu groapa coolspeak.gif ). Deci nu exista nici un telefon care sa selecteze celula in functie de distanta si semnal confusedsmiley.png asa ca raman la statiile mele de ukw-ele cand merg la munte.
Apropo de statii, o faza faina : eram la lacul Bucura-Retezat si m-am suit pe vf. Peleaga la 2500 si ceva, nevasta-mea a ramas jos din comoditate, dar ar fi vrut sa vorbeasca la telefon desi jos nu era semnal. Aveam 2 statii radio, iar eu sus aveam semnal (gasisem un loc ecranat intr-o stanca) asa ca am redirectionat convorbirea prin radio, din pacate s-a vorbit simplex si a durat ceva pana au inteles asta, dar pana la urma s-a putut comunica rolleyes.gif . Eu am vorbit pe direct cu Bucurestiul si Sheged-ul (Ungaria) de acolo, dar evident ca ungurii se auzeau mai bine !
Pt. Andreic : ai dat portabila aia de CB fara se vezi cat de ''bine'' merge de la munte. Auzi perfect pe cineva din Bucuresti, e pauza, strigi, nimic dupa care se aude o slujba de prin Scotia; comunicatii profesioniste biggrin.gif , mai bine iti iei PMR-urile cele mai ieftine daca e vorba de vorbit din portabil.
andreic
QUOTE(rvic77 @ Aug 10 2006, 13:08) *
Pt. Andreic : ai dat portabila aia de CB fara se vezi cat de ''bine'' merge de la munte. Auzi perfect pe cineva din Bucuresti, e pauza, strigi, nimic dupa care se aude o slujba de prin Scotia; comunicatii profesioniste biggrin.gif , mai bine iti iei PMR-urile cele mai ieftine daca e vorba de vorbit din portabil.

Pai de unde stii ca nu am vazut ? 200km testat de Dudu si cei de la omu, probabil merge si mai mult dar nu stiau aia bulgara proud.gif Cat despre slujbe, domne... nu te pune nimeni sa strigi pe propagare maxima. E bine tutusi, pentru cei credinciosi... e ceva spiritual, comunici cu cerul..., dar asa sa intrebi de saibe, pozitia tranzistorului si de ce se arde o piesa... nu pare asa spiritual biggrin.gif
rvic77
QUOTE(andreic @ Aug 10 2006, 13:20) *
Pai de unde stii ca nu am vazut ? 200km testat de Dudu si cei de la omu, probabil merge si mai mult dar nu stiau aia bulgara proud.gif Cat despre slujbe, domne... nu te pune nimeni sa strigi pe propagare maxima. E bine tutusi, pentru cei credinciosi... e ceva spiritual, comunici cu cerul..., dar asa sa intrebi de saibe, pozitia tranzistorului si de ce se arde o piesa... nu pare asa spiritual biggrin.gif

Am incercat de 2 ore de la Omu' si de pe Ciucas si mi s-a luat, am avut si antenoi auto de 1.6 m si degeaba. Pe UKW-ele antenoi-ul auto e de numai 80 cm si 250 km am lucrat din Podul Dambovitei de la 1100 m cu d-nul Sandu de pe Vf. Varatec (Maramures), amandoi in portabil, sa vad cand s-or auzi 2 portabile de CB 200 km ca atunci tin eu slujba worthy.gif
andreic
QUOTE(rvic77 @ Aug 10 2006, 13:41) *
Am incercat de 2 ore de la Omu' si de pe Ciucas si mi s-a luat, am avut si antenoi auto de 1.6 m si degeaba. Pe UKW-ele antenoi-ul auto e de numai 80 cm si 250 km am lucrat din Podul Dambovitei de la 1100 m cu d-nul Sandu de pe Vf. Varatec (Maramures), amandoi in portabil, sa vad cand s-or auzi 2 portabile de CB 200 km ca atunci tin eu slujba worthy.gif

Inseamna ca nu ai folosit echipamente corecte sau tu strigai intr-un canal si corespondentul era in altul la dx-uri... laugh.gif 1 ora si ceva am vorbit cu Dudu de pe platoul Bucegi cu numai 4W in portabil, Radu, Emil la fel... deci, invata sa folosesti echipamente bune si asigura-te ca anunti expeditia din timp ca sa fi sigur ca e cineva pe receptie cu squelch-ul mai jos de S9 si lasa experimentele cu antene de 1.6m... foloseste o antena buna cu bobina la mijloc dinaia cum aveam eu si merge fain.
2 portabile cb nu se aud 200km... dar nici 2 portabile de ukv fara repetor... poate o portabila si una fixa proud.gif Gandestete ca jandarmii din parc de erau mai demult cu Radu pe acolo nu se auzeau dintr-o parte in alta a parcului care masoara 1km maxim latime... decat daca se urcau in copaci smile.gif
Si evita sa-mi mai amintesti de PMR... ca am cosmaruri, de cand eram cu Mishu pe aceeasi strada in vizibilitate directa 300m si se auzea cu fasait... folosind totusi motorole, nu chinezisme smile.gif (am probe video tongue.gif)

Oricum mai bine hai sa mai radem cu cosmorom in 1999 w00t.gif
sorente
A fost si in Targoviste o furtuna in timpul careia a picat semnalul si a aparut pe ecran BABELE laugh.gif e de belea cu site-ul ala, normal ca nu am putut initia apeluri (TA prea mare) insa semnalul era de -89dB, deci un semnal excelent. Parerea mea e ca acel site emite prea departe, daca s-ar modifica tiltul antenei sa "bata" doar pe Valea Ialomitei ar fi ok, s-ar elimina o posibila sursa de bruiaje pentru alte celule. Probabil celula a fost gandita sa acopere si satele din zona superioara a judetului Dambovita, sunt curios daca semnalul este utilizabil acolo.

@Cosconor:
Celula din Targoviste pe care am in convorbire AHS0 sau AHS1 este una singura 1263, celelalte nu par a se manifesta asa.


QUOTE(rvic77 @ Aug 9 2006, 14:40) *
...
se cauta sau se sapa o groapa in care se introduce mobilul pentru a nu vedea o celula de la sute de km si a intra pe cea de sub munte (la cativa km distanta), dar nu stiu ce sa fac sa primesc telefon in timp ce merg pe munte
...

Problema nu este TA-ul, prinzi sigur cateva celule care au TA-ul mai mic de 63, insa nu le poti utiliza din cauza bruiajelor, prinzi prea multe celule deodata. Pe varful Leaota am prins celula de la Babele(vodafone), m-am blocat pe ea cu netmonitorul, eram la 16km de ea, deci TA-ul nu era mare, in schimb aveam cand semnal full, cand nici o linie pe telefon, desi netmonitorul imi indica ca am -70dB huh.gif Nici cu Cota 2000 nu am reusit, initiam apeluri si se opreau, nu mai auzeam nimic... Cand o sa mai ma duc pe Leaota o sa iau si simul de cosmote sa vad ce zice smile.gif
Aceeasi problema am avut-o si in Bucuresti, daca te sui pe un bloc inalt se poate intampla ca semnalul sa pice brusc, apoi sa revina.
O alta ipoteza a instabilitatii semnalului la munte ar fi ca cel mai probabil nici o celula nu este vizibila in mod direct, toate emitand in special in jos, deci semnalul pe care il prinzi este reflectat de alti munti, paduri etc.
huafa
QUOTE(sorente @ Aug 11 2006, 20:08) *
A fost si in Targoviste o furtuna in timpul careia a picat semnalul si a aparut pe ecran BABELE laugh.gif e de belea cu site-ul ala, normal ca nu am putut initia apeluri (TA prea mare) insa semnalul era de -89dB, deci un semnal excelent. Parerea mea e ca acel site emite prea departe, daca s-ar modifica tiltul antenei sa "bata" doar pe Valea Ialomitei ar fi ok, s-ar elimina o posibila sursa de bruiaje pentru alte celule. Probabil celula a fost gandita sa acopere si satele din zona superioara a judetului Dambovita, sunt curios daca semnalul este utilizabil acolo.

Apropo de furtuni.Am stat 1 saptamana la mine la tara la Partesti de Jos-Sv,si mai acum 2 zile am ramas fara semnal pe Vodafone,site in comuna vecina,dar nici alte celule nu am prins,pentru ca acolo mai prind: BTS de la Solca,Cajvana,Paltinoasa si DRTV Suceava surpriza insa am prins semnal pe Vodafone tocmai de la Bosanci 34,9 km,calculati cu netmonitor aveam TA=62-63,si am putut initia convorbiri wink.gif
Asta a durat cam 30 de minute,dupa care au aparut celulele de la BTS-urile amintite
Insa vreau sa-mi cer scuze fata de o chestiune pe care am comentat-o mai demult-legat de cat de departe se prind unele celule.Vreau sa confirm inca o data ca celulele de Vodafone se prind in zone greu accesibile si se duc pana departe!
Un exemplu dau si eu
Pe DRTV Suceava sunt instalate BTS-urile de la Vodafone,Orange,cosmote si zapp
Legat de operatorii gsm la mine acasa desi ma aflu la baza dealului unde se afla DRTV,acasa prind 2 celule de Vodafone si 2 de Cosmote,insa de la orange nici una,greu tare prind pe dealul urmator,in cimitirul satului
Legat de Vodafone si Cosmote tin sa mentionez ca 900-egsm se prinde mai bine decat 900 simplu,
testat pe nokia 3310+netmonitor in acelasi loc,conditii climatice bune.
Bafta all!
Cosconor
[quote name='sorente' post='1769630' date='Aug 11 2006, 20:08']A fost si in Targoviste o furtuna in timpul careia a picat semnalul si a aparut pe ecran BABELE e de belea cu site-ul ala, normal ca nu am putut initia apeluri (TA prea mare) insa semnalul era de -89dB, deci un semnal excelent.[/quote]biggrin.gif Si eu l-am prins acum o ora la Crâmpoia, prin BTS Test desigur (fara nici o urma de conditii de propagare mai bune ca d eobicei) ; acolo sus pe colina se prindea si BTS-ul de la Cota 2000... Distanta pâna acolo fiind de minim 150 Km prin aer...

[quote name='sorente' post='1769630' date='Aug 11 2006, 20:08']Parerea mea e ca acel site emite prea departe, daca s-ar modifica tiltul antenei sa "bata" doar pe Valea Ialomitei ar fi ok, s-ar elimina o posibila sursa de bruiaje pentru alte celule.[/quote]Sau alta solutie : sa o treca în Extended Range, celula devenind atunci exploatabila pâna la maxim 120 Km ! laugh.gif

[quote name='sorente' post='1769630' date='Aug 11 2006, 20:08']@Cosconor:
Celula din Targoviste pe care am in convorbire AHS0 sau AHS1 este una singura 1263, celelalte nu par a se manifesta asa.[/quote]Asta e chiar straniu. AMR-ul activ pe o singura celula, chiar ca nu am mai auzt de asa ceva. Ce e cu celula aia, stii de unde vine ?

[quote name='sorente' post='1769630' date='Aug 11 2006, 20:08']Problema nu este TA-ul, prinzi sigur cateva celule care au TA-ul mai mic de 63, insa nu le poti utiliza din cauza bruiajelor, prinzi prea multe celule deodata. Pe varful Leaota am prins celula de la Babele (vodafone), m-am blocat pe ea cu netmonitorul, eram la 16km de ea, deci TA-ul nu era mare, in schimb aveam cand semnal full, cand nici o linie pe telefon, desi netmonitorul imi indica ca am -70dB huh.gif Nici cu Cota 2000 nu am reusit, initiam apeluri si se opreau, nu mai auzeam nimic...[/quote]Da, deci pe Connex si Orange ai mai ales probleme cu aceste bruiaje, iar pe Cosmote ai probleme cu pulverizarea TA-ului. Insa ce s-a întâmplat pe Connex Cota 2000 nu ma mira prea tare, ca erai la TA 32 de ea... si la înaltime... normal, Hopping-ul, care este activ pe acesta celula, este aici pentru a ebita astfel de probleme, dar din cauza distantei si a numarului mare de celule care îl prindeai si tu acolo sus, nu prea ma mira ca nu ti-a reusit convorbirea. oricum, prin preajma site-ului, nu exista deloc aceste probleme. Si nici pe Cosmote nu ar trebuie sa exista; daca s-ar pune si ei acolo sus la Cota 2000 sau la Babele, ca la ei este SFH-ul, si mai performant (decât Hopping-ul simplu) contra evitarea fading-ului în convorbire.

[quote name='sorente' post='1769630' date='Aug 11 2006, 20:08']Aceeasi problema am avut-o si in Bucuresti, daca te sui pe un bloc inalt se poate intampla ca semnalul sa pice brusc, apoi sa revina.[/quote]Clar ! Si la Paris e la fel, cum urci mai sus (de exemplu la Sacré Coeur, monument de mare interes turistic, de unde vezi tot Parisul)... bye-bye semnal ! Iar daca semnalul se mentine, bonne chance pentru a emite o convorbire smile.gif



[quote name='huafa' post='1769669' date='Aug 11 2006, 20:29']Apropo de furtuni.Am stat 1 saptamana la mine la tara la Partesti de Jos-Sv,si mai acum 2 zile am ramas fara semnal pe Vodafone,site in comuna vecina,dar nici alte celule nu am prins,pentru ca acolo mai prind: BTS de la Solca,Cajvana,Paltinoasa si DRTV Suceava[/quote]Hmm... straniu ! Sa cada un site OK, dar sa cada atâtea site-uri nu prea e normal. Semnalul de la ele este bun, sau le prinzi ca mine, într-un loc X în curte, cu telefonul la o înaltime Y si cu telefonul tinut la Z cm de corpul tau ?

[quote name='huafa' post='1769669' date='Aug 11 2006, 20:29']surpriza insa am prins semnal pe Vodafone tocmai de la Bosanci 34,9 km,calculati cu netmonitor aveam TA=62-63,si am putut initia convorbiri wink.gif[/quote]Hehe, încerca un TA 63 pe Orange, sa vedem daca merge ! smile.gif
Eu astzi am prins 2 TA-uri 62 pe Cosmote 1800 Mhz, convorbiri OK.

[quote name='huafa' post='1769669' date='Aug 11 2006, 20:29']Insa vreau sa-mi cer scuze fata de o chestiune pe care am comentat-o mai demult-legat de cat de departe se prind unele celule.Vreau sa confirm inca o data ca celulele de Vodafone se prind in zone greu accesibile si se duc pana departe![/quote]OK, suntem de acord acum ! smile.gif

[quote name='huafa' post='1769669' date='Aug 11 2006, 20:29']Legat de Vodafone si Cosmote tin sa mentionez ca 900-egsm se prinde mai bine decat 900 simplu,
testat pe nokia 3310+netmonitor in acelasi loc,conditii climatice bune.[/quote]Depinde ce PAR (putere de emisie) au setat cei de la Cosmote pe celula aceea.

Exemplul tau e OK, pentru ca ambele antene sunt pe acelasi pilon. Insa de exemplu, daca eu as spune ca la Radomiresti (Olt) sunt BTS-uri Connex, Orange si Cosmo (+Zapp) si ca la mine aici nu prind decât Connex-ul, ar fi un comentariu incomplet : BTS-ul Connex este pus sus pe un siloz, iar cele Orange si Cosmote sunt lânga el : de aici rezulta ca acel BTS Connex este mult mult mai înalt, si de aceea se prinde muuult mai bine decât cel Cosmo, BTS-ul Cosmo prinzânduse si el mai bine decât cel Orange.
huafa
QUOTE(Cosconor @ Aug 11 2006, 21:18) *
Hmm... straniu ! Sa cada un site OK, dar sa cada atâtea site-uri nu prea e normal. Semnalul de la ele este bun, sau le prinzi ca mine, într-un loc X în curte, cu telefonul la o înaltime Y si cu telefonul tinut la Z cm de corpul tau ?

Pai am cam asa celula 60 se prinde de la Cacica-este la TA=11 de mine si este baza,se prinde cel mai des si cu Rx in unele locuri -87db
Celula 62 se prinde de la Solca,este cam a 2-a dupa putere
Celula 5 este de la Cajvana,slabut se prinde
Celula 11 este de la Paltinoasa,am reperat-o astazi foarte slab,se prinde alaturi de celulele de baza de la Orange (87+111) sunt pe aceeasi directie fata de mine acasa
Celula 37 este de la DRTV Suceava.
Celulele 60 si 62 le prind mai tot timpul in rest celulele 5,11 si 37 in anumite locuri,nu prea conteaza inaltimea ci numarul de obstacole intre telefonul meu si BTS

Imi aduc aminte ca in acea zi cand am prins BTS Bosanci am ramas uluit cum de nu se prind restul antenelor,inteleg pica una dar toate odata?
tiff
QUOTE
Sau alta solutie : sa o treca în Extended Range, celula devenind atunci exploatabila pâna la maxim 120 Km !

Astea sunt numai efectele propagarii. Iti dai seama ca Extended Range le-ar da peste cap comple toata planificarea radio pe zone intinse din Sud.
sorente
QUOTE(tiff @ Aug 11 2006, 23:55) *
Astea sunt numai efectele propagarii. Iti dai seama ca Extended Range le-ar da peste cap comple toata planificarea radio pe zone intinse din Sud.

Exact! In 1997 ar fi fost excelent un extended range, pentru ca existau doar cateva site-uri.
tiff
QUOTE(sorente @ Aug 12 2006, 09:14) *
Exact! In 1997 ar fi fost excelent un extended range, pentru ca existau doar cateva site-uri.

Numai ca site-ul respectiv nu a fost instalat in 1997, ci in 1999. L-au pornit in septembrie, in august am fost in zona si nu era operational. Oricum, relieful accidentat din zona face ca receptia sa fie dificila de multe ori.
Cosconor
QUOTE(huafa @ Aug 11 2006, 22:27) *
Imi aduc aminte ca in acea zi cand am prins BTS Bosanci am ramas uluit cum de nu se prind restul antenelor,inteleg pica una dar toate odata?
Hmm... nu stiu daca au cazut toate, sau daca, din cauza ploii foarte puternice, semnalul de la acele celule care s eprindeau mai încet disparuse... Dar, BTW, cum stii ca nu mai era ? smile.gif

Pentru ca este posibil sa fi facut o mica confuzie : tu erai pe celula aceea de la Bosanci, dsi în Test 3/4/5 nu mai vedea nici una din celulele din apropiere, asa ca ai dedus vca nu mai sunt ?

Din pacate, daca asa s-a întâmplat, foarte probabil ca celulele "tale", alea pe care le prinzi tot timpul, erau si ele prezente, dar nu erau incluse în BA_List-ul acelei celule de la Bosanci. Treaba cu BA-ul este foarte importanta de inteles : când o celula nu este inclusa în BA_List-ul unei alte celule X, atunci ea nu va aparea în testele 3 / 4 / 5. In acele Teste tu vezi BA_List-ul celulei X, BA_List care desori este incomplet si nu contine toate celulele din zona (este normal, pentru ca nu este loc infinit în el).

Exemplu : celula 59 are în BA_List celulele 5 / 15 /45 / 55 / 61 ; în Test 3 vei vedea aceste celule. Dar sa zicem ca în zona în care esti se mai prind si celulele 12 / 36 / 47 : din moment ce aceste celule nu sunt incluse în BA_List-ul celulei 59, pe care mobilul tau sta în stand-by si al carei BA_List este afisat, mobilul nu va putea vedea acele celule 12 / 36 / 47, as aca le ignora, ca nu stie de ele ; pentru a putea sari pe una dintre acele celule, trebuie mai întâi sa pierzi semnalul de la 59 -> mobilul va efectua o reselectie critica, adica va scana toate canalele disponibile -> va gasi sa zicem celula 12 -> o sa-i placa de ea, pentru ca are un RxLevel bun -> hop, ia hai sa ma înscriu pe ea. Iar acum va afisa în Test 3 / 4 /5 BA_List-ul acestei noi celule 12, care desigur va fi putin diferent de cel al vechii celule 59.

Ce reiese din asta : pentru a vedea TOATE celulele disponibile într-un loc, trebuie neeaparat trecut în Reverse Mode. Te înregistrezi normal în retea, apoi intri direct (prin Meniu > Netmonitor) în Test 19, care va trece în Reverse ; imediat, dai un apel, dar care nu îl lasi sa se termine, ca nu are nici un rost. Apoi te duci în Test 11, si astepti sa vezi cum încep celulele sa defileze : atunci mobilul scaneaza toate celulele disponibile.


QUOTE(tiff @ Aug 11 2006, 23:55) *
Iti dai seama ca Extended Range le-ar da peste cap comple toata planificarea radio pe zone intinse din Sud.
Eh, nu chiar. Ar fi putut utiliza un ARFCN care sa-l nu mai utilizeze deloc în zona unde Babele erau susceptibile sa se prinda : de exemplu setau ARFCN 1, si pe o raza de 150 Km spre Sud nu mai alocau nici un ARFCN 1 la vreun BTS din zona. Apoi niste LNA-uri frumoase, niste antene duble (în diversitate spatiala) cum îi plac lui Sorente, Hopping obligatoriu.. si enjoy puterea unei acoperiri de peste 100 Km ! smile.gif

Dar se punea o alta problema : capacitatea ! Un BTS în Extended range pierde foarte multe capacitati din cauza pasajului la acesta distanta de 120 Km. Asa ca trebuiau sa îl umple de TRX-uri... dar nimic de zis, si acum are destule (vreo 7 sau 8).


QUOTE(sorente @ Aug 12 2006, 09:14) *
Exact! In 1997 ar fi fost excelent un extended range, pentru ca existau doar cateva site-uri.
DA, ar fi fost un fel de celula "parapluie" cum îi zicem în franceza, adica o celula "umbrela" : nu este niciodata celula cea mai puternica din zona, pentru ca sunt alte site-uri mai apropiate, dar în unori poate salva situiatia, daca te gasesti într-un lac mai putin acoperit de BTS-urile locale.
Anyway, cu spuneai si tu, asta avea un anumit interes la început, prin 1997 / 1998 sa zicem... însa acum ar fi absurd sa faca asa ceva.
Cosconor
De dimineata au fost conditii de propagare mai bune decât de obicei (de fapt, de vreo 3 zile se întâmpla fenomenul acesta), si astazi am atins un nou record de distanta : am prins, sub o bolta de pomi (adica cu o vizibilitate absolut 0), o celula Orange de la Calafat... adica, dupa calcul, de la 154 Km în linie dreapta !! biggrin.gif

Click to view attachment

Pe lânga ea, Cota 2000 si Cabana Babele sunt putin mai aprope, pe la 130 si ceva de Km. Iar la BTS-urile alea mai înteleg, ca doar sunt si ele la 2100m altitudine, dar celula asta de la Calafat ?!


Ador diminetile acestea, în care prinzi celule de la sute de Km, dar (tot) nu le prinzi de nici un fel pe cele care sunt la nici macar de 20-30 Km de tine ! tongue.gif
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.